maandag 19 november 2012

Innovation Experience

Vorige week mocht ik drie dagen lang host zijn op de Philips Innovation Experience, een bijeenkomst voor de media en voor klanten en relaties van de Nederlandse en Belgische organisatie van de multinational. In een voormalige fabriek presenteerde Philips een verzameling innovaties gegroepeerd rond vier thema's: Innovation's health, Liveable cities, Personal space en Sustainable living.

Als host van laatstgenoemd thema presenteerde ik samen met experts van Philips oplossingen voor de tuinbouwsector en voor de consumentenmarkt. We verzorgden in totaal 36 sessies van 25 minuten waarin gasten de innovaties echt konden beleven. Hoe kun je een Homecooker, in samenwerking met de wereldberoemde kok Jamie Oliver ontwikkeld, beter demonstreren dan er ter plekke een maaltijd mee te bereiden en deze te laten proeven? En hoe beter de toepassing van LED verlichting voor het voetlicht te halen dan een echte 'Green room' in te richten waar gasten de tomaten zelf kunnen proeven?
Product expert Wouter demonstreert de Homecooker

Geen ellenlange powerpoints dus maar zelf zien, horen en proeven. Het werden drie fantastische dagen. Philips wil in 2025 jaarlijks het leven van drie miljard mensen verbeteren met zinvolle innovatie toepassingen. De producten die zij tijdens de Innovation Experience hun gasten presenteerden zetten die missie kracht bij. Een logische en tegelijkertijd indrukwekkende boodschap. Waarbij het bovendien een ijzersterke zet bleek om ook het personeel de ervaring te laten meemaken. Het deel van de sessies bedoeld voor hen was geheel volgeboekt. Mooi staaltje van binden van medewerkers.

Door de jaren heen kom ik bij veel verschillende opdrachtgevers. Dat biedt de gelegenheid om overal in de keuken te kunnen kijken. Ik ben altijd nieuwsgierig naar de mensen  in een organisatie. Hoe werken ze met elkaar samen, wat vinden ze belangrijk, hoe stellen ze zich op? Tijdens de Innovation Experience heb ik iets kunnen proeven van de professionaliteit en gedrevenheid van de mensen bij Philips. Oog voor detail, sterke klantfocus en zonder schroom om elkaar feedback te geven. Ieder is er van doordrongen dat er kwaliteit moet worden geleverd. Mooi om te zien en volgens mij ook iets om als Philips medewerker trots op te zijn.

Voor een indruk van de Innovation Experience kun je deze korte video bekijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten